Leczenie alkoholizmu

Neurologiczne skutki alkoholizmu

Alkoholizm jest bardzo trudną chorobą. Wymaga wiele odwagi oraz samodyscypliny, aby się do niej przyznać – szczególnie przed samym sobą. Leczenie alkoholizmu to proces długotrwały. Niestety, nawet w pełni wyleczona choroba, pozostawia po sobie skutki uboczne, które niestety, są już nieodwracalne.

Mózg człowieka, to sieć około 100 miliardów neuronów. U dorosłego człowieka, neurony obumierają codziennie. Funkcje obumarłych komórek, przejmują jednak pozostałe neurony, dzięki czemu, u zdrowego człowieka, straty te, nie są zauważalne.

W przypadku spożywania nadmiernych ilości alkoholu, możemy się spotkać z określeniem alkoholowego zaniku mózgu. U osób dotkniętych tym schorzeniem, obserwuje się znaczący ubytek komorowy.

Najczęściej, po zaprzestaniu spożywania alkoholu, część utraconych komórek regeneruje się. Znaczna część neuronów zostaje niestety uszkodzona trwale. Dużo informacji na ten temat znajdziesz pod adresem http://gabinetneurologiczny.com.

Padaczka alkoholowa

To odmiana padaczki, która występuje w momencie nagłego zaprzestania spożywania alkoholu. Przerwanie ciągu alkoholowego, powoduje nagłe napady drgawek, po upływie od kilku, do kilkunastu godzin, od ostatniej spożytej dawki alkoholu.
W trakcie trwania napadu, chory całkowicie traci świadomość, oraz kontrolę nad swoim ciałem. Niestety, każdy kolejny napad powoduje uszkadzanie kolejnych komórek nerwowych. Skutki takich napadów, w postaci uszkodzenia mózgu, zazwyczaj są nieodwracalne. W najgorszym wypadku, mogą prowadzić do śmierci.

Polineuropatia alkoholowa

Jest to schorzenie, które objawia się uszkodzeniem obwodowego układu nerwowego. Do cech charakterystycznych tej choroby należą:

• bóle mięśni
  • nerwobóle
  • przewlekłe osłabienie
  • zaburzenia czucia w dalszych odcinkach kończyn

Poza objawami ze strony układu nerwowego, możemy też zaobserwować zaniki mięśni, oraz ich siły. Obrzęki wielonarządowe, uszkodzenie wzroku oraz niedobowy witaminowe.

Przeprowadzenie rehabilitacji, oraz całkowite wyeliminowanie spożywania alkoholu, daje duże szanse poprawy stanu zdrowia, jednak całkowite odwrócenie powstałych zmian, jest niemożliwe.